Menu principale

Kit 680 per XR 650 ?

Aperto da Vittorio67, Ottobre 13, 2004, 06:49:31 AM

Discussione precedente - Discussione successiva

0 Utenti e 1 Visitatore stanno visualizzando questa discussione.

Vittorio67

Io mastico poco l'inglese.. voi che ne dite?

Di quale kit sta parlando?

--  --  --

The uncorked XR650R has significantly more total power in terms of torque than the stock race ready CRF450R, but they have very similar power to weight ratios and that's very important, especially on tighter courses.

An uncorked XR650R produces close to 42 lb/ft of torque at 5,500 RPM and close to 48 rear wheel HP at 6,500 RPM. The CRF450 comes stock as a full fledged race bike and produces about 29.5 lb/ft of torque at 6,500 RPM and 40 rear wheel HP at 8,000 RPM. The CRF450 has a much broader powerband that's very linear and it will keep pulling where the XR650R falls off in the RPM range, so naturally it will feel faster to some people. Gearing also plays a big role in all of this.

A modified CRF450R that includes a special cam grind that's installed to the correct degree with higher performance valve springs, retainers, guides, porting, 12:5.1 piston, power now valve, Doma exhaust and running Nutec Special 5 fuel produces about 34.7 lb/ft of torque 7,200 RPM and about 53.4 rear wheel HP at 9,200 RPM.

Now if you modify the XR650R with a 680 kit, cam, piston, header & exhaust, you can boost the torque to about 50 lb/ft at 6,000 RPM and raise the rear wheel HP to 64 at 7,500 RPM.

If you take the total torque of the bikes and divide it by the weight of the bikes, you'll get a better idea of the power to weight ratios.

CRF450R @ 29.5 / 225 = 0.1311 lb/ft torque per lb of bike weight.
CRF450R modified @ 34.7 / 225 = 0.1542 ft/lbs torque per lb of bike weight.
XR650R @ 42 / 277 = 0.1515 lb/ft torque per lb of bike weight.
XR650R modified @ 50 / 277 = 0.1805 lb/ft torque per lb of bike weight.
 
You can clearly see that an uncorked XR650R engine still makes more raw torque than a stock CRF450R and it's very closely matched to a modified CRF450R in terms of total engine torque, but an uncorked XR650R makes its power with more reliability, with less effort, thus less with maintenance. When you modify the XR650R with the 680 kit and other goodies, then the choice becomes very clear, especially on courses where weight isn't an issue. No matter how you slice it, the CRF450R is a very attractive bike and extremely competitive due to its lighter weight, but the XR650R is still very competitive when the weight of the bike isn't as much of a factor.

Gary, Resident BRP Einstien
 
Vittorio67 - STRONCAMOTORI

Stefano80

#1
kit da 680cc non ne conosco..

il Kit HRC modifica la distribuzione e alza l'rdc, ma non tocca la cilindrata..

il Kit bergos arriva a circa 700cc (pistone da 103,1mm)



per avere 680cc basta mettere un pistone sui 101 o 102 mm
ma "kit" completi di questo tipo non li ho ancora visti...

guarda in questa discussione, ho appena messo tutti i link delle discusisoni sui "kit"
http://www.xr-italia.com/forumxr/index.php?board=45;action=display;threadid=8493;start=1
www.specialmotors.net

YoutubeFacebook - Instagram - Pinterest

Honda XR 650R SM - Honda XR 250 '92
Honda XL 350R - Beta TR-35 Reverse 125 - Beta TR-34 260 - Cagiva Elefant 750 - Guzzi V65 SP - Guzzi V50C - Yamaha SR 250
Mazda MX-5 NA - Suzuki SJ 413 - Toyota 4Runner


Vittorio67

L'articolo l'ho trovato su
http://www.xr650r.us/

Mi sembra che i cavalli aggiuntivi siano molti, più del kit HRC.

Qualcuno che capisce bene l'inglese e conosce meglio di me la tecnica potrebbe valutare meglio quanto descritto?

Penso potrebbe valerne la pena, no?
Vittorio67 - STRONCAMOTORI

Stefano80

non parla precisamente di un kit..
dice che l'XR650 come coppia fa il mazzo ad un CRF kittato..

se monti pistone 680cc, camme, lavorazione testa e scarico l'XR arriva 62 cv alla ruota reali..
ma non dice nulla di più..  a aperte una considerazione sui rapporiti peso/potenza (anzi copia/peso) delle due moto in versione normale e kittata..
www.specialmotors.net

YoutubeFacebook - Instagram - Pinterest

Honda XR 650R SM - Honda XR 250 '92
Honda XL 350R - Beta TR-35 Reverse 125 - Beta TR-34 260 - Cagiva Elefant 750 - Guzzi V65 SP - Guzzi V50C - Yamaha SR 250
Mazda MX-5 NA - Suzuki SJ 413 - Toyota 4Runner


Webbo

infatti, nemmeno io ho trovato nulla in merito a questo fantomatico kit....
penso so tratti di alesare il cilindro e di far rifare il riporto al nikasil, e poi via con pistone compresso...

anche se onestamente... una umento di potenza così consistente mi pare ottimistico...
forse bisogna anche cambiare cammes e carburatore..
Per cortesia non contattatemi in privato (via PM o mail) per aiuto o consulenze tecniche, postate pubblicamente, e se vi posso aiutare lo farò volentieri.

Stefano80

a parte che ho scritto 62 ma nel testo dice 64cv..
sarebbe un incremento di oltre 20% .. (stimando 47cv alla ruota di serie)

non è così "semplice" guadagnare così tanto..
troppo costoso, troppi problemi e probabilmente poca affidabilità..
www.specialmotors.net

YoutubeFacebook - Instagram - Pinterest

Honda XR 650R SM - Honda XR 250 '92
Honda XL 350R - Beta TR-35 Reverse 125 - Beta TR-34 260 - Cagiva Elefant 750 - Guzzi V65 SP - Guzzi V50C - Yamaha SR 250
Mazda MX-5 NA - Suzuki SJ 413 - Toyota 4Runner


Vittorio67

Ho chiesto per mail all'autore  dell'articolo di scriverci sul sito XR Italia...  :)
Vittorio67 - STRONCAMOTORI