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dominator cylinder on XR600 problem (problema con cilindro dominator en XR600)

Aperto da mikyrc, Giugno 12, 2007, 17:09:55 PM

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mikyrc

Hi guys, i'm Miky from Spain and i'm suffering some problems with my XR600.
I installed a dominator cylinder and a piston and the bike vibrates a lot now.

I'm wondering if anybodyelse that has ever installed a 640cc kit on his XR600R has nitticed that vivbration.

I got a used NX650 dominator cylinder that i made bore to 101mm and got a 10:1 XR wiseco piston.

The bike goes very well, but as the rpms reach 4000rpm or so it vibrates a lot, then after 4k it seems that it softens a bit and at around 7000rpms you can feel the vibration harder again.

It's because the stock XR piston and the wiseco doesn't weight the same or what?

Should i take it apart and grind some material away from the new wiseco piston to make it weight the same as the stock XR???

Or that vibration is normal and can't be softened?

No se si me entendeis mejor en español que en  inglés. :-[

orso

 ;D ;D ;D quacuno gli spieghi , che deve montare anche la campana frizione dominetor,se non vuole diventare sceccherato,dopo i 4000 giri. :P :P :P :P
non sò ancora cosa farò da grande

Webbo

ma non è vero... io montavo la stess amggiorazione e avevo la campana originale..
nessuna vibrazione anomala
Per cortesia non contattatemi in privato (via PM o mail) per aiuto o consulenze tecniche, postate pubblicamente, e se vi posso aiutare lo farò volentieri.

orso

non sò ancora cosa farò da grande

Webbo

Per cortesia non contattatemi in privato (via PM o mail) per aiuto o consulenze tecniche, postate pubblicamente, e se vi posso aiutare lo farò volentieri.

orso

 ;D ;D ;D inizialmente avevo montato anche io il 101.4 senza campana hrc,o domi, ma con i rapporti ,14/48,era impossibile andare in giro. montala la campana, la moto rimaneva ,gestibile.  ed addirittura successivamente passai, a 14/45,migliorando ulteriormente la gestibilità.  :P :P :P
non sò ancora cosa farò da grande

mikyrc

Hi, sorry to write in english, but i don't speak italian. I use the google translator to be able to understand italian. :P

Well, if i'm not wrong are you guys saying that i should replace the clutch bell?? Why?
That doesn't have anything to do with engine vibration.  ???

Do you gouys haven't notticed a bit more engine vibration after installing the bigger piston??
Did you use a JE piston instead a wiseco?
Maybe they weight the same as stock XR600 piston??

I use 14/42.

That's my bike:


Webbo

no sorry, no notices about more vibration with big bore piston on the 600  :-\
Per cortesia non contattatemi in privato (via PM o mail) per aiuto o consulenze tecniche, postate pubblicamente, e se vi posso aiutare lo farò volentieri.

rickyx

no problem with vibration. also if the weight of a forged piston is high, on xr 600/dominator you don't feel different vibration on stock piston. is sure because i have a wiseco 101 on domy. bye!
da piccolo avevo un seggiolone altiiiiiiiiiiiiiiiiiiisssssssssimo..........
    http://www.xr-italia.com/forumxr/index.php?topic=18010.0   
     

Lupin

Io monto 15-43 con campana originale. Le vibrazioni dopo il montaggio del pistone JE da 101 mm sono rimaste le stesse.

Non è che si sono danneggiate le molle del cestello frizione?

" Se sei incerto tieni aperto " / "XR...break the silence"

Cyborg XR

ragazzi non puo' essere un errata fasatura del contralbero?
perche' e' strano 4000 e poi 7000 giri sembra una forza  alterna!
xr 600 '91

xtz supertenerè

mikyrc

Lupin, the clutch springs are ok, and the discs are new.

It's not that it vibrates a lot but those vibrations weren't there with the stock piston for shure.
And i'm afraid that the rod bearings or something could wear prematurely.

Rickyx, if you use a 101 wiseco piston on the dominator probably won't feel any vibration diferences because the stock one is already 100mm. But think about going from 97mm from the XR to 101mm. ???


Cyborg XR, i don't understand what you're saying, do you mean that the counterbalance could be out of alignment?
That's not possible, i didn't touch that part of the engine, i just swapped the piston, cylinder and put all back in. The timing chain is correctly set.

I don't know, maybe i'm too paranoid.

Webbo

normally the aftermarket pistons are machined to be the same weight of the stock pistons, or better, not only the weight of the piston but the weight of piston and his rod..
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Lupin

Io non intendo le molle dei dischi frizione ma quelle dietro la campana che fungono da parastrappi. Boh, comunque è strano.
" Se sei incerto tieni aperto " / "XR...break the silence"